گالف دارو - داروخانه اینترنتی

آیا روغن های صورت برای پوست شما مفید هستند؟

آیا روغن های صورت برای پوست شما مفید هستند؟

ما سرم‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها، پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها را داریم مجموعه‌ای از محصولات مراقبت از پوست برای تمیز، سالم و بدون چین و چروک نگه داشتن صورت‌هایمان.

روغن های صورت چه می کنند؟

تصور این است که لایه برداری روی روغن صورت مکمل روغن های طبیعی موجود در پوست شما است، بنابراین پوست شما را مرطوب نگه می دارد.

بسته به نوع روغن صورت، روغن ها می توانند پاک کننده، مرطوب کننده یا به عنوان یک درمان لکه ها عمل کنند.

دکتر کسوف می‌گوید: «آنها می‌توانند در برخی موقعیت‌ها مفید باشند که می‌توانند به عنوان یک امولسیفایر عمل کنند و به برداشتن باقی‌مانده‌های روغن آرایش یا

سایر محصولات و آلاینده‌ها از روی پوست کمک کنند.» برای بیمارانی که پوست بسیار خشک یا ملتهب دارند، این می تواند بسیار مفید باشد.

اما همه روغن های صورت به یک اندازه ایجاد نمی شوند.

برخی از روغن‌های صورت با روغن‌های جوجوبا، آرگان، نارگیل یا ماراکوجا ساخته می‌شوند - فقط چند مورد.

این مواد طبیعی ممکن است خواص ضد التهابی یا آنتی اکسیدانی نیز داشته باشند. اما برخی از روغن ها ممکن است با مواد مصنوعی نیز ساخته شوند.

و بسیاری از انواع روغن های صورت به عنوان کودوژنیک در نظر گرفته می شوند، به این معنی که می توانند با مسدود کردن منافذ شما باعث ایجاد جوش های سرسیاه شوند.

علاوه بر این، دکتر کسوف می گوید: "شما می خواهید از روغن های معطر قوی مانند اسطوخودوس یا درخت چای اجتناب کنید، زیرا آنها می توانند تحریک کننده یا حتی آلرژن های بالقوه باشند."

آیا روغن های صورت آبرسان هستند؟

بله، می توانند باشند.

دکتر ویج توضیح می‌دهد: «در تئوری، روغن‌های صورت از دست دادن آب از پوست را کاهش می‌دهند، زیرا به عنوان مانعی برای جلوگیری از تبخیر محتوای

آب پوست عمل می‌کنند. در بیرونی‌ترین لایه پوست مقداری چربی وجود دارد، بنابراین روغن‌های صورت می‌توانند پوست شما را کمی صاف‌تر یا حجیم‌تر نشان

دهند.»

دکتر کسوف اضافه می‌کند که روغن‌های صورت ممکن است برای پوست آسیب‌دیده، خشک یا ملتهب در اثر آفتاب، به لطف لیپیدها مفید باشند، ترکیبی که در آب

نامحلول است (یا قادر به حل شدن نیست).

او خاطرنشان می‌کند: «اگر می‌خواهید سد پوستی را ترمیم کنید، هرچه چربی بیشتری در محصول وجود داشته باشد، سد بهتری تولید خواهید کرد.»

محصولات زیادی در دسترس هستند که بیشتر شبیه عناصر طبیعی موجود در پوست شما هستند، مانند سرامیدها و گروهی از مواد به نام فاکتور مرطوب کننده طبیعی

(NMF).

چه کسانی باید از روغن های صورت اجتناب کنند؟

اگر در یکی از این سه دسته قرار می گیرید، از روغن های صورت اجتناب کنید.

کسانی که پوست مستعد آکنه دارند

اگر پوست مستعد آکنه دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که از این روند زیبایی چشم پوشی کنید.

آکنه در اثر تولید بیش از حد روغنی به نام سبوم ایجاد می شود. هنگامی که زیر پوست شما با کثیفی و سلول های مرده پوست گیر می کند، متوجه جوش ها خواهید شد.

کسانی که درماتیت سبورئیک دارند

حدود 11 درصد از جمعیت ایالات متحده به درماتیت سبورئیک یا شوره سر مبتلا هستند، وضعیتی که باعث خارش و لکه های قرمز همراه با پوسته های سفید یا زرد می شود.

در حالی که بیشتر روی پوست سر شما دیده می شود، می توانید علائم را روی صورت خود نیز تجربه کنید.

اگرچه دارو معمولاً می‌تواند درماتیت سبورئیک را درمان کند، اما می‌تواند هر از گاهی به دلیل استرس، هوای سرد و لوسیون‌های حاوی الکل شعله‌ور شود.

داشتن پوست چرب نیز به درماتیت سبورئیک کمک می کند، بنابراین بهتر است از روغن های صورت خودداری کنید.

کسانی که روزاسه دارند

روزاسه، یک اختلال شایع پوستی است که می تواند باعث قرمزی روی بینی، چانه، گونه ها و پیشانی شود.

می توان آن را با دارو و حتی روش های جراحی درمان کرد و آرایش می تواند به کاهش یا پنهان کردن قرمزی کمک کند.

اما محرک های خاصی مانند استرس، آب و هوا و الکل می توانند روزاسه را تشدید کنند.

چه چیزی به جای روغن های صورت استفاده کنیم؟

اگر مشکلات پوستی دارید، به جای روغن صورت، سرم اضافه کنید.

سرم ها محصولات سبک تر و مبتنی بر آب هستند که عموماً به پوست نفوذ می کنند.

دکتر ویج می گوید: مرطوب کردن پوست ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد و به کاهش خارش، پوسته پوسته شدن یا خاکستری پوست کمک می کند.

اگر مستعد ابتلا به بیماری های التهابی پوست مانند درماتیت آتوپیک یا روزاسه هستید، می تواند به آرام کردن التهاب کمک کند.

اگر پوست حساسی دارید، به دنبال محصولاتی باشید که مهر پذیرش انجمن ملی اگزما را داشته باشند، زیرا این محصولات بیشتر روی پوست شما ملایم هستند.

اگرچه روغن صورت مد روز است، اما برای همه توصیه نمی شود. کسانی که پوست مستعد آکنه، شوره سر یا روزاسه دارند باید از استفاده از روغن های صورت خودداری کنند.

و اگر می خواهید روغن صورت را امتحان کنید، بسیار مهم است که به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و مراقب هرگونه واکنش یا تحریک باشید.

و اگر مشکل پوستی دارید، بهتر است قبل از افزودن هر چیز جدیدی به روال خود با یک متخصص پوست صحبت کنید.


ثبت نظر