گالف دارو - داروخانه اینترنتی

علت گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری!

علت گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری!

گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری

تقریبا نیمی از زنان باردار از گرفتگی عضلات پا رنج می برند - آن اسپاسم های غیر ارادی عضلانی دردناکی که به ساق پا، پا یا هر دو ضربه می زند.

تجربه گرفتگی عضلات پا در بارداری به خصوص در سه ماهه دوم و سوم غیر معمول نیست.

چه چیزی باعث گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری می شود؟

در حالی که دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این اسپاسم عضلانی می شود، گرفتگی پا ممکن است ناشی از افزایش وزن بارداری و تغییرات در گردش خون

باشد.

فشار کودک در حال رشد ممکن است اعصاب و رگ‌های خونی را که به پاهای شما می‌روند فشار دهد.

نحوه جلوگیری و درمان گرفتگی عضلات پا در بارداری

- به طور منظم ورزش کنید و تمرینات کششی را در نظر بگیرید. برای کشش ساده ساق پا - به اندازه طول بازو از دیوار بایستید، دستان خود را روی دیوار مقابل خود قرار دهید و پای راست خود را در حالی که انگشتان پا رو به دیوار باشد، پشت پای چپ خود حرکت دهید. به آرامی پای چپ خود را به جلو خم کنید، زانوی راست خود را صاف و پاشنه راست خود را روی زمین نگه دارید. کشش را حدود 30 ثانیه نگه دارید، مراقب باشید که پشت خود را صاف و باسن خود را به سمت جلو نگه دارید. از طریق کشش عمیق نفس بکشید. با پای دیگر تکرار کنید.


- هنگامی که اسپاسم ایجاد می شود، به آرامی کشش را در سمت آسیب دیده انجام دهید و سپس با پاهای خود استراحت دهید. حمام گرم، ماساژ یخ یا ماساژ عضلانی نیز ممکن است کمک کننده باشد.

- آب زیاد بنوشید. وقتی به اندازه کافی هیدراته شده باشید، ادرار شما شفاف یا زرد روشن خواهد بود.- جوراب یا جوراب ساق بلندی بپوشید که کمی روی ساق پا فشار بیاورد.

- با خوردن غذاهایی مانند غلات کامل، لوبیا، میوه های خشک، آجیل و دانه ها، کلسیم و منیزیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.


ثبت نظر