گالف دارو - داروخانه اینترنتی

با خواص گل گاو زبان آشنا شوید!

با خواص گل گاو زبان آشنا شوید!

گل گاو زبان

گل گاو زبان گیاه محبوب و معروفی بین مردم است و از خواص بی‌نظیر آن در طب سنتی استفاده بسیاری می‌‌شود.

ایرانیان از گذشته تا کنون با خشک کردن گلبرگ‌ها و برگ‌های گل گاو زبان و استفاده از آن به عنوان دمنوش و شربت از فواید بی‌نظیر این گیاه برای آرامش اعصاب بهره برده‌اند.

فواید گل گاو زبان

بهبود علائم سرماخوردگی

گل گاو زبان به درمان کردن سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف کمک می‌کند.
اگر سرما خورده‌اید این گیاه را همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و شقایق دم کنید و این جوشانده را هر روز دو یا سه بار میل کنید تا علائم و عوارض سرما خوردگی بهبود یابند یا شدت آن‌ها کمتر شود.

ترمیم و زیبایی پوست و مو

اگر جوشانده یا عصاره برگ گل گاو زبان را با مقدار مساوی آب رقیق کنید، محلول بی‌نظیری برای خشکی پوست، خارش و جوش‌های عصبی و دردناک روی پوست شکل می‌گیرد.

‌استفاده از روغن گل گاو زبان به کف سر باعث کم شدن و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های پوست کف سر و مو می‌شود.

به عنوان مثال، این گیاه راه درمانی طبیعی برای فولیکولیتیس است (بیماری‌ای که در آن فولیکول‌های مو تحت تاثیر عفونت دچار التهاب می‌شوند و فرد پس از آن ریزش شدید مو را تجربه می‌کند.)

تقویت اعصاب

استرس در طولانی مدت سلامت روح و روان را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و عملکرد طبیعی مغز را دچار مشکل می‌کند.

برای تقویت اعصاب و داشتن آرامش روانی و کمرنگ کردن نقش استرس و اضطراب در زندگی شلوغ و پر دغدغه امروزی، می‌توانید از گیاهان آرام بخشی مانند گل گاو زبان استفاده کنید.

افزایش تمرکز

اگر علائم اختلال کم‌توجهی و یا بیش‌فعالی فرزندتان، شما را درمانده و ناتوان‌تان کرده است، مکمل‌های گل گاوزبان را امتحان کنید.

این داروی گیاهی به خاطر تاثیراتش بر افزایش قدرت و تمرکز ذهنی مشهور است.

درمان بیماری های قلبی

مطالعات بسیار زیادی که بر روی رابطه بین گل گاوزبان و بیماری های قلبی انجام شد نشان داد که افرادی که از این گیاه استفاده می‌کنند به طور چشمگیری نسبت به سایرین کمتر دچار سکته و حمله قلبی و ناراحتی‌های سیستم قلبی و عروقی شده‌اند.

تصفیه کننده خون

در کنار تمام خواص منحصر به فرد این گیاه دارویی، باید از یک خاصیت عالی دیگر نیز نام ببریم و آن قدرت تصفیه‌کنندگی خون است.
در بیشتر کشورهای اروپایی به دلیل این خاصیت خوب گل گاوزبان از آن به عنوان یک سبزی در سالاد استفاده می شود و به وفور نیز مصرف می‌شود.


Dont click me: https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1c73b37d6a7e7ef1144e4ab7bcee6c39&

Dont click me: https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1c73b37d6a7e7ef1144e4ab7bcee6c39&

19 خرد 1402

ya48ld

ثبت نظر