گالف دارو - داروخانه اینترنتی

نکات مهم مراقبت از مو در شب و هنگام خواب

نکات مهم مراقبت از مو در شب و هنگام خواب

نکات مهم مراقبت مو در شب و هنگام خواب

در این مقاله میخواهیم در مورد نکات مهم مراقبت مو در شب و هنگام خواب برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

 

روغن تراپی کنید

دو روز در هفته قبل از خواب موهای خود را روغن تراپی کنید و موهای خود را از خشکی نجات دهید که میتوانید از روغن نارگیل – روغن زیتون – روغن بادام زمینی استفاده کنید.

کف سر خود را ماساژ دهید

از جمله نکات مهم مراقبت از مو در شب و هنگام خواب ماساژ کف سر است که ماساژ کف سر قبل از خواب با افزایش جریان خون در کف سر شما هم به سلامت موهای شما کمک شایانی میکند و هم به داشتن خواب راحت تر پس از ماساژ کف سر خود قافل نشوید

هرگز با موهای خیس نخوابید

شاید برایتان سوال باشد که آیا خوابیدن با موی خیس می تواند باعث وارد شدن آسیب به موی سر شود. متاسفانه برای آن‌هایی که شب به حمام می روند، جواب این پرسش، مثبت است. دلیل آن هم این است که درحالت خیسی، مو در آسیب پذیرترین حالت خود قرار می‌گیرد. موی خیس به راحتی می شکند. وقتی خواب هستید، حرکات و چرخش‌هایی که سر روی بالشت خشک و زبر دارد، می تواند موجب شکنندگی و ایجاد موخوره شود. همچنین به‌خاطرآسیب پذیری موهای مرطوب، AAD توصیه می کند که قبل ازشانه کردن یا حالت دادن، اجازه دهید موهایتان تا حدودی به طور طبیعی درمعرض هوای محیط خشک شود. به عنوان یک قاعده کلی، این پیشنهاد درمورد خوابیدن نیز صدق می کند، یعنی بهتر است بعد از اینکه مو کمی خشک شد، بخوابید. اگر نمی خواهید دوش گرفتن‌ شبانه را ترک کنید، حداقل چند ساعتی بین دوش گرفتن و رفتن به رختخواب فاصله بیندازید تا مو، زمان لازم برای خشک شدن داشته باشد؛ حتی الامکان ازخشک کن (با سری هدایت کننده‌ی گرما) استفاده کنید تا باموی خیس نخوابید.

موهای خود را ببافید 

آیا بافتن موی خیس اشتباه است؟ خیر، فقط اجازه دهید قبل از برس کردن و بافتن، موهایتان کمی خشک شوند و پس از آن، هرطور که دوست دارید آن‌ها را ببافید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که وقتی بیدارشدید بافت مو را بازکنید تا شاهد موج‌های زیبایی در موهایتان باشید.

روی بالش ابریشمی بخوابید

استفاده از روبالشی ابریشمی بهتراست زیرا کمتر از بقیه باعث خشکی پوست می شود و از اصطکاک نیز جلوگیری می کند. اگرچه شواهد زیادی درمورد فواید آن برای مو وجود ندارد، ولی اگر با موی خیس به رختخواب بروید یا خشک، بالشتی که ملایم تر باشد باعث کاهش آسیب پذیری موهایتان می شود.

موهای خود را دم اسبی نبندید

یکسری از خانم هایی که موی بلند دارند برای راحتی در هنکام خواب موهای خود را از بالا جمع میکنند که این کار باعث میشود موهای شما از قسمت جمع شده دچاره شکستگی شود. توصیه میشود اگر میخواهید موهاتون رو جمع کنید به حالت گوجه ای ولی شل ببندید.


ثبت نظر