گالف دارو - داروخانه اینترنتی

طرز تهیه چند معجون انرژی زا برای درس خواندن!

طرز تهیه چند معجون انرژی زا برای درس خواندن!

در این مطلب طرز تهیه چند معجون انرژی زا را توضیح میدهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شیر مخصوص انرژی‌زا

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی 20 مغز بادام خام و پوست‌کنده، 4 مغز گردو، 15 مغز پسته خام و پوست‌کنده، 5 مغز بادام هندی خام، 10 چلغوز خام و پوست‌کنده، 3 قاشق غذاخوری عسل، 7 خرمای رسیده و پوست‌کنده و بدون هسته، 1 قاشق غذاخوری کنجد خام، 1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل، 5 لیوان شیر کم‌چرب یا آب سرد و نصف قاشق چای‌خوری زعفران ساییده است.

برای تهیه این نوشیدنی انرژی‌زا هم باید تمام این مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید که مایع یکنواختی به دست بیاید.

شیر خرما

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی شامل 50 گرم مغز بادام خام و پوست‌کنده، 2 قاشق غذاخوری عسل، 10 خرمای رسیده و پوست کنده و بدون هسته و 3 لیوان آب سرد یا شیر کم‌چرب می‌باشد.

برای تهیه این نوشیدنی انرژی‌زا باید بادام‌ها را همراه خرما، عسل و آب یا شیر داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید که مایع یکنواختی به دست بیاید.

این نوشیدنی علاوه بر افزایش نشاط و انرژی، برای آرتروز و پوکی استخوان هم بسیار مفید است.

نوشیدنی زعفرانی

اگر نصف قاشق مرباخوری سرخالی زعفران با دو، سه لیوان آب جوش مخلوط شود و مقداری نبات، چند قطره آبلیمو و حتی مقداری گلاب به آن اضافه کنید از اثرات نشاط‌آوری و ضدافسردگی بسیار قوی زعفران بهره خواهید برد.

این نوشیدنی که نیاز چندانی به دم کشیدن ندارد، بدن را هم خوشبو می‌کند اما ممکن است باعث تپش قلب و سردرد شود بنابراین افرادی که سابقه تپش قلب یا سردردهای ضربان‌دار دارند، نباید از این دمنوش استفاده کنند.

مصرف این دمنوش در سیکل‌های ماهانه خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود چراکه مثل زنجبیل و دارچین باعث افزایش خونریزی می‌شود.

نوشابه انرژی‌زای زنجبیلی

نصف قاشق مرباخوری پودر یا به اندازه یک بند انگشت کامل از زنجبیل تازه را خرد کرده و با دو لیوان آب جوشانده و میل کنید تا یک روز پر از انرژی داشته باشید.

اگر طعم این دمنوش برایتان تند و غیرقابل تحمل است، چند قطره آب لیمو و مقداری عسل به آن اضافه کنید.

این دمنوش باعث نشاط بسیار می‌شود؛ به‌خصوص اگر آن را صبح میل کنید، روزی بسیار پرانرژی و پرتلاش خواهید داشت.

همچنین این دمنوش بهبوددهنده دردهای مفاصل و نفخ معده است، اما می‌تواند برای مبتلایان به زخم یا درد معده بسیار خطرناک باشد و سوزش معده یا سوزش زخم معده را افزایش می‌دهد.

اگر نصف قاشق مرباخوری سرخالی زعفران با دو، سه لیوان آب جوش مخلوط شود و مقداری نبات، چند قطره آبلیمو و حتی مقداری گلاب به آن اضافه کنید از اثرات نشاط‌آوری و ضدافسردگی بسیار قوی زعفران بهره خواهید برد.

زنجبیل در افرادی که سردردهای ضربان‌دار دارند، باعث تشدید سردرد می‌شود و به همین دلیل باید با احتیاط مصرف شود، اما افرادی که ضعف هضم دارند و بعد از خوردن دو، سه قاشق غذا احساس پری و سیری می‌کنند، می‌توانند برای تقویت هضم از این دمنوش استفاده کنند اما نوشیدن بیش از یک لیوان از این دمنوش به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

معجون قهوه

قهوه نیز به دلیل داشتن کافئین، عملکرد مغز را افزایش داده و باعث شادابی و نشاط شما خواهد شد.

برای تغییر طعم قهوه روزانه خود می توانید از ترکیب برخی مواد مغذی چون شکلات و مغز پسته و بادام نیز استفاده کنید.

برای تهیه این معجون تنها لازم است که بعد از آماده شدن قهوه، مواد شکلات آب شده، مغز پسته و بادام میکس شده را به قهوه اضافه کنید و میل کنید.

معجون بلغور جو و بلوبری

میوه بلوبری به دلیل خاصیت ضد استرس بودن، در میان افرادی که اضطراب و استرس فراوانی دارند بسیار معروف می باشد.

در واقع این اسموتی خوشمزه که سرشار از فیبر و مواد مغذی فراوان می باشد، هم استرس افراد را در طول روز کاری از بین خواهد بود و هم چربی های مفید لازم برای بدن را فراهم خواهد کرد.

تنها لازم است که کمی بلغور جو، بلوبری، یک قاشق غذاخوری کره بادام، کمی شیر نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری نیز پودر نارگیل را با یکدیگر مخلوط کرده و از طعم این اسموتی لذت ببرید.

این ۵ معجون انرژی زا خانگی که در تهیه برخی از آن ها از میوه و برخی دیگر از مواد تازه و مغزهای خوشمزه استفاده شده بود، یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه را در آخر تدارک خواهد دید.

شاید تصور کنید که این معجون های انرژی زا کمی سنگین و پرکالری باشند، اما این نوشیدنی ها قادر به تامین ویتامین ‌ها، فیبر، انرژی، پروتئین و بسیاری از مواد مفید دیگر که تمام افراد باید در طول روز صرف کنند را تنها در چند دقیقه تامین خواهد کرد.

بنابراین توصیه می ‌کنیم که این نوشیدنی های انرژی زا را فراموش نکنید و با آماده کردن آنها در خانه، از طعم لذیذشان لذت ببرید.

اسموتی میوه ای

موز یک میوه عالی به عنوان انرژی زای طبیعی می باشد که هم می ‌توانید جداگانه و خالی میل کنید و هم به همراه سایر مواد خوراکی ترکیب کرده و یک نوشیدنی عالی آماده کنید.

این میوه حاوی کربوهیدرات بوده که یک منبع انرژی فوق العاده می باشد.

از این رو می توانید از ترکیب موز، شیر بادام، جو دو سر، کره بادام زمینی و تخم کتان یک اسموتی میوه ای عالی و انرژی زا تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.


ثبت نظر