گالف دارو - داروخانه اینترنتی

برترین برندهای تولید کننده لوازش آرایش ارگانیک ایرانی !

برترین برندهای تولید کننده لوازش آرایش ارگانیک ایرانی !

لوازم آرایش ارگانیک چیست؟

در ابتدا لغت ارگانیک در علم شیمی به مواد آلی و موادی که معدنی نیستند گفته می شد، اما امروزه اصطلاح “ارگانیک” که بین مردم رواج یافته است معنایی متضاد دارد، یعنی در واقع محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که در روند تولید آن ها هیچ ماده شیمیایی یا آلی استفاده نشده باشد.

ارگانیک در محصولات معنای متفاوتی دارد برای مثال در ساخت محصولات غذایی ارگانیک از کود شیمیایی یا آفت کش شیمیایی استفاده نمی شود.

واژه ارگانیک در لوازم آرایشی هم تعریف خاص خود را دارد.

به لوازم آرایشی که با استفاده از مواد طبیعی مثل عسل یا گیاهان و یا مواد معدنی مثل خاک رس و… ساخته می شوند، لوازم آرایشی ارگانیک می گوییم.

ترکیبات آلی که در آزمایشگاه های شیمی یا در پتروشیمی از مشتقات نفت تولید می شوند ارگانیک نیستند و به لوازم آرایشی و بهداشتی تولید شده با این مواد نمی توان ارگانیک گفت.

البته لازم به ذکر است محصولاتی که به صورت ارگانیک ساخته می شوند روی بسته بندی خود عبارت «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» را دارند.

درباره لوازم آرایشی و بهداشتی هم باید چنین قاعده ای وجود داشته ‌باشد، اما از آن جایی که تهیه لوازم آرایشی بدون تداخلات شیمیایی کاری سخت و هزینه‌بر است به نظر می آید که تولید یک محصول آرایشی- بهداشتی صد درصد ارگانیک امکان پذیر نیست و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک است.

در ادامه به شما توضیح میدهیم که ترکیبات موجود در لوازم آرایشی ارگانیک چیست؟

لوازم آرایشی ارگانیک از چه ترکیباتی تشکیل شده اند؟

در تولید لوازم آرایشی ارگانیک از مواد طبیعی مثل شیرین بیان، سدر، عسل، بابونه، رزماری و… استفاده می شود، همچنین این محصولات حاوی ضدآفتاب های طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و انواع ویتامین های مفید برای پوست مثل مانند A,C,E هستند که باعث جوانسازی و بهتر شدن بافت پوست می شوند.

اکسید تیتانیوم، اکسید زینک و اکسید آهن جزو مواد معدنی طبیعی هستند که در انواع لوازم آرایشی طبیعی استفاده می شوند و در افزایش شادابی پوست نقش بسزایی دارند.

همچنین در ترکیبات لوازم آرایشی طبیعی از موادی مانند عصاره چای سفید، انگور، هلو و دانه انار استفاده می شود که شامل آنتی اکسیدان هستند و حالت انعطاف‌پذیری و نرمی پوست را افزایش می‌دهند.

روغن کاکائو یکی از مواد طبیعی و کارآمدی است که در ساخت لوازم آرایشی طبیعی استفاده می شود.

از خواص روغن کاکائو برای پوست می توان به دارا بودن فواید مرطوب کننده و خاصیت جوانسازی پوست اشاره کرد.

همچنین مصرف روغن کاکائو باعث حفاظت از اسید های چرب بدن می شود.

در بیشتر مواقع از روغن کاکائو در ساخت و تولید کرم پودر مایع استفاده می شود.

در ساخت لوازم آرایشی ارگانیک باید نکات زیر رعایت شوند:

• مواد اولیه محصول باید کاملا ارگانیک باشد؛ چه گیاهی، چه معدنی و حیوانی.
• نباید از کود و حشره کش گیاهی در تولید محصول استفاده شود.
• استفاده از عطر و رنگ شیمیایی و اسانس و تست حیوانی در فرآیند ساخت محصول ممنوع است.
• محصولات آرایشی باید در ظروف تخریب پذیر بسته بندی شوند.
• محصول باید مورد تایید استاندارهای ارگانیک جهانی باشد.
• موادی مثل الکل یا روغن و ترکیبات غیرطبیعی در این محصولات وجود ندارد.

فواید استفاده از لوازم آرایشی طبیعی

امروزه از یک سو به دلیل افزایش آلاینده های شیمیایی و محیطی، از سوی دیگر پیشرفت علم و کشف مضرات بسیاری از مواد شیمیایی باعث شده است تا مردم برای داشتن زندگی سالم تر تمایل بیشتری نسبت به خرید محصولات ارگانیک داشته باشند.

خانم ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

مطالعات به تازگی نشان داده است که برخی مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی مثل سرب یا پارابن می توانند منجر به بیماری های خطرناکی مثل سرطان گردند، به همین خاطر بسیاری از خانم ها به استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک روی آورده اند، چراکه این محصولات از مواد طبیعی ساخته شده اند و در ترکیبات خود ضد آفتاب طبیعی هم دارند.

در این مواد آرایشی طبیعی از ماده شیمیایی استفاده نشده است و همین باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشند، به خصوص در بین خانم هایی که به علت برخی مشکلات پوستی قادر به استفاده از محصولات شیمیایی نیستند.

همچنین این محصولات روی صورت حالت طبیعی تری دارند و لوازم آرایشی طبیعی مدت زمان بیشتری روی پوست می مانند.

از دیگر فواید لوازم آرایشی ارگانیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پوست را تغذیه رسانی می کند.
• باعث شفاف شدن پوست می شود.
• باعث آبرسانی پوست می شود.
• از پوست در برابر اشعه خورشید محفاظت می کند.
• مواد ارگانیک در جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد.
• باعث لطیف و نرم شدن پوست می شود.
• به کلاژن سازی و بازسازی پوست کمک می کند.
• محصولات آرایشی که از مواد طبیعی تولید شده اند، مناسب پوست های حساس هستند.
• مواد معدنی و طبیعی که در این مواد آرایشی به کار رفته است به پوست حالتی طبیعی و درخشان می دهد.
• لوازم آرایشی طبیعی روی پوست سبک هستند و وقتی آرایش می کنید، احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت.
• به تسهیل درمان آسیب بافتی و برگرداندن وضعیت طبیعی پوست کمک کند.

آیا کسانی که حساسیت دارند می توانند از لوازم آرایشی ارگانیک استفاده کنند؟

لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک در بیشتر مواقع حساسیت زا نیستند؛ مگر برای کسانی که زمینه های آلرژی پوستی شدید دارند یا کسانی که به مواد غذایی مانند توت فرنگی، گوجه فرنگی، خربزه و … حساسیت دارند.

اگر در گروه های احتیاط پوستی و غذایی هستید، بهتر است در خرید محصول ارگانیک دقت کنید و قبل از خرید از ترکیبات درون محصول آگاه شوید.

بهترین برند لوازم آرایش گیاهی در ایران

بهترین مارک لوازم آرایش گیاهی در ایران را می توان به لوازم آرایشی این لی، لوازم آرایشی شون، لوازم آرایشی سینره و … مرتبط دانست.

برای خرید لوازم آرایش گیاهی می‌توانید از میان سبد محصولات آرایشی طبیعی این برندها، نمونه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لازم به یادآوری است که لوازم آرایشی ساخت ایران سازگاری مناسبی با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و نوع ژنوم پوست و موی ایرانی‌ها دارد.

از این رو حتی اگر به دنبال خرید لوازم آرایشی لاکچری هستید، توصیه می‌کنیم که در میان لوازم آرایش بدون سرب ایرانی، محصولات مورد نظر خود را جستجو کنید.

در اینجا برخی از برندهای مطرح ایرانی که دارای لوازم آرایش ارگانیک با پایه طبیعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لوازم آرایشی این لی

لوازم آرایشی این لی از محصولات آرایشی طبیعی ایرانی به حساب آمده و رژ لب، ریمل، لاک، پالت سایه و … جذاب و پرفروشی را در سبد محصولات خود قرار داده است.

قیمت لوازم آرایشی بهداشتی این لی نیز در رده مناسبی به نظر می‌رسد و می‌توان خرید لوازم آرایش گیاهی این برند ایرانی را برای اقشار مختلف جامعه، ممکن دانست.

محصولات ارگانیک این‌لی که تهیه شده در شرکت طبیعت زنده است، محصولات با کیفیتی در سطح کیفی محصولات جهانی تولید کرده است که شامل اکثر محصولات آرایشی از جمله انواع کرم‌پودر، لاک، رژ لب، رژگونه و پنکک می‌شود.

انواع رژلب‌ این‌لی یکی از محصولات پرفروش بوده و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و از نظر کیفیتی با برندهای جهانی قابل رقابت است.

لوازم آرایشی شون

لوازم آرایشی شون دارای فرمولاسیون بر پایه مواد طبیعی و گیاهی بوده و حفاظت کامل از پوست و مو به عمل می‌آورند.

در میان محصولات لوازم آرایشی شون، ماسک‌های لایه‌بردار، رژ لب مایع، شامپوهای مو و بدن و همین طور ماسک مو و کرم دست و صورت و … از برترین‌ها به حساب می‌آیند.

قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی شون نیز کاملا مناسب و به صرفه بوده و شما می‌توانید انواع و اقسام لوازم آرایشی و بهداشتی را از این برند ارگانیک، با نرخی مناسب خریداری کنید.

محصولات برند شون با استفاده از مواد اولیه آلمانی (از کمپانی مبدأ کریس‌اند‌کارل آلمان) و همین طور فرمولاسیون مشترک میان شرکت آریان کیمیا تک ایران و کریس اند کارل آلمان، در داخل کشور تولید می‌شوند.

در حقیقت این یکی از مزایای ارزشمند خرید از برندهای ایرانی و ساخت داخل است که کیفیت بالا را با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از محصولات خارجی، تهیه و عرضه نمایید.


ثبت نظر